top of page

Sprekers 2023

Klik op een spreker voor meer informatie

Andrew Davis

Andrew Davis

Bestsellerauteur & Keynotespreker

De Amerikaan Andrew Davis is een bestsellerauteur en een van de beste marketing sprekers van de wereld. Zijn verhaal is energiek en zijn kijk op de wereld van Ai inspirerend en vernieuwend.

Jarno Duursma

Jarno Duursma

Spreker & Tech-trendwatcher

Jarno Duursma is een onafhankelijk technologie-expert, publicist, onderzoeker en spreker op het gebied van digitale technologie.

Najib Amhali

Najib Amhali

Comedian

Als een van de populairste cabaretiers van Nederland is hij tevens een gewild spreker op zakelijke evenementen. Najib Amhali heeft het unieke vermogen om zijn publiek te inspireren en verwarmen, maar bovenal te laten schateren.

Rodger Werkhoven
iO

Rodger Werkhoven
iO

Executive Creative Director

Rodger Werkhoven, uitvoerend creatief directeur bij iO Campus Amsterdam, heeft 30 jaar ervaring in topbureaus en won diverse prijzen, waaronder Effies. In 2022 breidde hij OpenAI's netwerk in Nederland uit. Rodger vertelt hoe AI de disciplinaire grenzen vervaagt en individuele creativiteit versterkt.

Loes Meys
Maqqie

Loes Meys
Maqqie

CMO (Chief Marketing Officer)

Na de introductie van Videoland bij RTL en de expansie van parkeerapp Parkmobile over 7 landen, zet Loes Meys zich sinds dit jaar in om met Maqqie ook de arbeidsmarkt van de digitalisering te laten profiteren. Op basis van haar ervaring geeft ze je tips hoe jij kunt profiteren van digitalisering en automatisering.

Jakolien van Eijk
KiKa

Jakolien van Eijk
KiKa

Algemeen directeur

In mijn werk zie ik natuurlijk dagelijks wat voor impact kanker op een gezin heeft. Maar wat mij het meest motiveert om dit werk te doen, is de bevestiging dat het werkt. De genezingskans is sinds de oprichting van KiKa in 2002, zo’n 10% gestegen. Gewoon omdat er dankzij KiKa meer budget kwam voor onderzoek. Zo simpel kan het zijn. En zo simpel is de boodschap.

Janina van der Drift
Kalverliefde Zuivel

Janina van der Drift
Kalverliefde Zuivel

Oprichter

Kalverliefde oprichter Janina van der Drift vertelt hoe zij consument, retailer en boer op 1 lijn heeft gekregen om haar missie te volbrengen: meer kalfjes laten opgroeien bij de moederkoe.

Rindert de Lange
Odido Nederland

Rindert de Lange
Odido Nederland

Brand Manager en Strateeg

Rindert is een ervaren merkbouwer. Hij is de man achter de merkstrategie en merkmanagement van Odido Nederland.

Roy Hornstra
Booking.com

Roy Hornstra
Booking.com

Program Manager Content Marketing

Een nieuwe digital content marketing experience bouwen: waar begin je? Roy Hornstra, Program Manager Content Marketing, deelt hoe je een praktisch jobs-to-be-done framework gebruikt voor content strategie en content design waar de customer needs écht centraal staan.

Marcel Belt
Green Soap Company

Marcel Belt
Green Soap Company

Chief Soap Officer

Marcel, vader van 3 dochters vroeg zich af waarom zijn dochters wel aan de duurzame chocolade, thee, zuivel en vleesvervangers gingen maar niet echt warm liepen voor duurzame handzeep of wasmiddel. Aha, voor de lichtgroene consument moet een product niet alleen duurzaam zijn maar ook lekker. Marcel’s Green Soap ging daar wat aan doen!

Marlies Klooster
If You Management

Marlies Klooster
If You Management

Projectleider, adviseur & trainer digitale toegankelijkheid

Marlies Klooster is adviseur, trainer en projectleider digitale toegankelijkheid. Samen met Julia Zjochova geeft ze aan de hand van een quick scan van jouw website tips om deze digitaal toegankelijker te maken.

Julia Zjochova
Proper Access

Julia Zjochova
Proper Access

WCAG-auditor & onderzoeker digitale toegankelijkheid

Julia Zjochova is een WCAG-onderzoeker, opgeleid door Stichting Accessibility. Samen met Marlies Klooster geeft ze aan de hand van een quick scan van jouw website tips om deze digitaal toegankelijker te maken.

Lisa Peek
Hoogenraad & Haak

Lisa Peek
Hoogenraad & Haak

Advocaat

Lisa studeerde in 2017 af aan de Universiteit Utrecht. Zij behaalde haar master aansprakelijkheidsrecht, met een focus op IE-, reclame- en privacyrecht. Sinds 2022 werkt Lisa bij Hoogenraad & Haak. Ze adviseert over alle zaken op het gebied van intellectueel eigendom, reclame-, marketing- en privacyrecht. In haar vrije tijd houdt Lisa van reizen, hardlopen en portrettekenen.

Martin van Kranenburg
Schrijven voor het brein

Martin van Kranenburg
Schrijven voor het brein

Neuromarketeer en trainer

Martin van Kranenburg is een van de meest gevraagde conversie- én neuromarketingsprekers en -trainers in Nederland. Hij is auteur van het boek Schrijven voor het Brein en docent van het jaar bij Beeckestijn Business School.

Etienne Donicie
Schrijven voor het brein

Etienne Donicie
Schrijven voor het brein

Schrijfcoach

Etienne Donicie is partner en schrijfcoach bij Schrijven voor het Brein. Met 25 jaar ervaring in online content, copy, conversie en SEO ben je bij Etienne aan het juiste adres voor stevige sparsessies.

Paul van Kuilenburg
Alfred International

Paul van Kuilenburg
Alfred International

Strategy Director

Met humor als wapen strijdt Paul van Kuilenburg tegen vlakke reclame. Als merkstrateeg bij Alfred voegt hij daad bij het woord voor merken als Calvé Pindakaas, Texels en Mora. Tijdens zijn sessie gaat hij in op het verband tussen technologie en vervlakking, en hoe de kracht van humor uitkomst kan bieden.

Steven Post Uiterweer
funda

Steven Post Uiterweer
funda

Senior Contentmarketeer

Volgens Steven Post Uiterweer is funda véél meer dan alleen een marktplaats met woningaanbod. En hij kan het weten, als owner van funda’s contentplatform voor huizenkopers, -zoekers én -eigenaren. In zijn break out vertelt hij hoe zij met behulp van content en slimme online features duurzame relaties opbouwen met hun gebruikers, en bespreekt hij ook welke uitdagingen daarbij komen kijken.

Niny Ezinga
Artsen zonder Grenzen

Niny Ezinga
Artsen zonder Grenzen

Head of Social Media

In de afgelopen 8 jaar draaide social media specialist Niny Ezinga aan de knoppen van snel groeiende kanalen zoals die van Netflix, Levi’s & Ace & Tate. Nu staat ze aan het roer bij Artsen zonder Grenzen waar ze dagelijks te maken krijgt met complexe, strategische communicatie uitdagingen. Van Gaza tot aan Ter Apel en van Oekraïne tot aan Sudan.

Wanda Haveman
iO/Odido Nederland

Wanda Haveman
iO/Odido Nederland

Contentstrateeg

Benieuwd naar de unieke contentwasstraat waarin alle content van T-Mobile en Tele2 werd omgezet naar Odido? Wanda Haveman (contenstrateeg bij iO) werkte maandenlang zij aan zij met Annelies van ‘t Westende (freelancer via Odido) om deze monsterklus te leiden. Met trots kijken ze terug en delen ze hun learnings van deze enorme operatie.

Annelies van 't Westende
DIGZ/Odido Nederland

Annelies van 't Westende
DIGZ/Odido Nederland

Product Owner & Projectmanager

Annelies van ’t Westende was als bevlogen projectmanager maandenlang betrokken bij de rebranding van T-Mobile naar Odido. Samen met Wanda Haveman (contentstrateeg bij iO) zette ze een unieke contentwasstraat op waarin alle content omgezet werd naar een nieuw merk. Met trots deelt ze haar learnings van deze enorme operatie.

Dennis Lith
AM Gebiedsontwikkeling

Dennis Lith
AM Gebiedsontwikkeling

Manager Communicatie

Dennis Lith heeft meer dan 20 jaar ervaring in het marketing- en communicatievak. Als merkdenker gelooft hij in de kracht van content en verhalen. AM ontwikkelt impactvolle leefomgevingen. Bij de gebiedsontwikkelaar brengt hij het merk tot leven met verhalen achter de projecten en de stenen.

Marion Mulder
MuldiMedia

Marion Mulder
MuldiMedia

FutureMaker & Digital Strategist

Marion is een senior digitale innovatie & AI professional met oog en hart voor diversiteit & inclusie en duurzaamheid.

Aida Schrijver
ONVZ

Aida Schrijver
ONVZ

Expertise Lead Content en Creatie

Aida Schrijver heeft 20+ jaar ervaring in contentmarketing en webredactie. Onlangs heeft ze voor ONVZ alle websites gemigreerd van een traditioneel naar een headless CMS. Wat zijn de voordelen van headless, waar moet je bij een contentmigratie op letten en wat zijn de do’s en don’t?

Dirk Jan Cock
UWV

Dirk Jan Cock
UWV

Senior contentspecialist

Wil je weten hoe een van de grootste publieke dienstverleners van Nederland een bloeiend inspiratiefplatform vol inspirerende en activerende content heeft geïntroduceerd? Dirk Jan is een van de drijvende krachten achter UWV’s inspiratieplatform.

Patrick Severein
iO

Patrick Severein
iO

Strateeg & Head of Content

Als strateeg en Head of Content bij iO weet Patrick als geen ander hoe je sterke merken bouwt. Hij laat zien hoe je zelf een goed contentformat bedenkt en geeft concrete tips mee om het te realiseren.

Jeroen Hüpscher
Bibovino.wine

Jeroen Hüpscher
Bibovino.wine

Oprichter

Jeroen is een optimistische wijndrinker die gelooft in de wendbaarheid en oplossend vermogen van de mens om de wereld beter achter te laten voor onze kinderen. Natuurproducten -zoals wijn- vervullen daarbij een cruciale functie. Storytelling is vitaal om tot gedragsverandering te komen, de sessie gaat over de power of narratives in een digitale omgeving.

Jurry Oortwijn
Paradiso

Jurry Oortwijn
Paradiso

Hoofd Marketing, Communicatie & Strategie

Jurry Oortwijn startte zijn carrière als contentspecialist en groeide door tot Hoofd Marketing, Communicatie & Strategie bij Paradiso. In de sessie ‘Veel voor weinig, nooit chagrijnig’ geeft Jurry je een kijkje in de keuken van de marketingafdeling bij poptempel Paradiso. Met meer dan 1.200 programma’s en 700.000 bezoekers per jaar is de werkdruk hoog, zijn de budgetten klein en de hoeveelheid contentstromen oneindig. Hoe ga je daar lachend mee om?

Irene le Roy
VriendenLoterij

Irene le Roy
VriendenLoterij

Zelfstandig marketeer

Irene le Roy houdt het hoofd koel als er operationele en strategische vraagstukken door elkaar lopen. Tijdens de sessie gaat ze samen met Faby-Anne Spekman in op de samenwerking tussen VluchtelingenWerk Nederland, het Prins Bernhard Cultuur Fonds, de Vriendenloterij en ruim 135 Nederlandse musea over een onderwerp dat hoog op de politieke agenda staat. Waar liepen zij tegenaan en hoe hebben ze dit in hun voordeel om weten te zetten?

Faby-Anne Spekman
VluchtelingenWerk Nederland

Faby-Anne Spekman
VluchtelingenWerk Nederland

Zelfstandig projectmanager

Faby-Anne Spekman is als bevlogen duizendpoot met een hart voor maatschappelijke thema’s. Tijdens de sessie gaat ze samen met Irene le Roy in op de samenwerking tussen VluchtelingenWerk Nederland, het Prins Bernhard Cultuur Fonds, de Vriendenloterij en ruim 135 Nederlandse musea over een onderwerp dat hoog op de politieke agenda staat. Waar liepen zij tegenaan en hoe hebben ze dit in hun voordeel om weten te zetten?

Tjitske Lemstra
ABN AMRO

Tjitske Lemstra
ABN AMRO

Senior Conversation Designer

Tjitske is al een aantal jaar betrokken bij de opvoeding van chatbot Anna. Ook heeft ze veel kennis en ervaring opgedaan bij de klantenservice van ABN AMRO. Ze kruipt daardoor makkelijk in de huid van de klant en heeft snel door wat wel of niet gaat werken in een dialoog.

Sam Talagani Lampers
ABN AMRO

Sam Talagani Lampers
ABN AMRO

Senior Conversation Designer

Sam heeft als freelancer bij diverse organisaties geholpen bij het lanceren, optimaliseren en migreren van chatbots en voicebots. Haar kennis en ervaring op het gebied van content, techniek en data zorgen ervoor dat dialogen zo efficiënt en natuurlijk mogelijk zijn voor klanten.

bottom of page