Programma

 

Dagopening

09:30 - 09:40 Polar

Welkomstwoord door dagvoorzitter Evelien Bosch

The Neuroscience of Memorable Content

09:45 - 10:30 Polar

Als spreker heeft ze het regelmatig over de lessen die communicatie en marketing kunnen trekken uit de hersenwetenschap. Zodat uitingen niet alleen memorabel zijn, maar ook weten te overtuigen. Want wat heb je eraan als je publiek je boodschap wel onthoudt, maar er niet naar handelt?

Carmen Simon

Cognitive Neuroscientist, Memzy
Carmen Simon

The art of storytelling

10:30 - 11:15 Polar

In elk product, project en organisatie zit een verhaal. Voor medewerkers, klanten of publiek. Maar hoe vertel ik een verhaal? Wat is een verhaal eigenlijk? Moet er drama zijn, een plot, emotie? En waarom zijn dit soort ingrediënten van belang als je een boodschap wilt vertellen?+ Lees meer
Martin Koolhoven vertelt tijdens zijn keynote vol anekdotes, filmfragmenten en humor wat hij heeft geleerd over storytelling. Een beroepsverteller deelt met jou zijn ervaring en inzichten.- Lees minder

Relevante en gebruiksvriendelijke content met de stem van Transavia

11:40 - 12:25

Informatie volgt

Annemieke van Ramshorst

Contentspecialist, Transavia
Annemieke van Ramshorst

Youtube SEO: zo rank je #1 met jouw video

11:40 - 12:25

Op dit moment zetten merken YouTube vooral in als advertentiekanaal. Toch laten zij enorme kansen liggen, want YouTube is naast entertainmentplatform ook de tweede grootste zoekmachine ter wereld. Alleen al in Nederland zoeken dagelijks honderdduizenden mensen binnen het videoplatform naar video’s.+ Lees meer
Hoe zorg je er dan voor dat jouw video bovenaan verschijnt in YouTube? En hoe werkt het algoritme precies? En welke content werkt dan het beste? Dit legt Peter Minkjan van 5PM jou in deze sessie haarfijn uit.- Lees minder

Peter Minkjan

Social video strategist, 5PM
Peter Minkjan

Op weg naar de waarde van content

13:20 - 14:00

Wat is het rendement van een goede contenstrategie? Hoe bepaal je de waarde van content eigenlijk? En dan niet alleen in aantallen views en likes, maar liever in euro’s omzet of kostenbesparing. Welke kwalitatieve en kwantitatieve KPI’s kun je gebruiken om je contentcreatie en onderhoudprocessen meetbaar te maken?+ Lees meer
Lennaert vertelt je aan de hand van aansprekende voorbeelden wat je kan meten en hoe je dit in de praktijk aanpakt.- Lees minder

Lennaert Stuij

Strategy director, Entopic
Lennaert Stuij

Schrijven voor chatbots

14:20 - 15:00

Geertina startte met haar eerste MSN Messenger-chatbot World of Alice in 2005. Alice was beschikbaar in 4 talen en had wereldwijd meer dan 5 miljoen gebruikers. Na Alice volgden meer dan 100 chatbots voor diverse bedrijven, variërend van radio en tv-persoonlijkheden tot bijvoorbeeld een fietscoach, auto lease adviseur en klantcontactmedewerkers voor een pensioenfonds. Ook ontwikkelde ze een virtuele doktersassistente en meerdere alcohol, drugs en veilig vrijen consultant chatbots voor (de doelgroep) jongeren.+ Lees meer
Haar favoriete, maar ook meest intensieve chatbot project was het schrijven van de conversatie voor Sweetie 2.0. Het virtuele lokmeisje wat wereldwijd wordt ingezet om Kinder-webcam seks toerisme tegen te gaan.- Lees minder

Geertina Hamstra

Chatbotstrateeg & conversation designer, Entopic
Geertina Hamstra

Digitalisering en het einde van de webredacteur?

15:25 - 16:25 Polar

De digitalisering lijkt sneller te gaan dan ooit. Of het nou gaat om Big Data, kunstmatige intelligentie of augmented reality – technologie dringt steeds verder door in ons dagelijks leven. Maar wat vinden we daar eigenlijk van? Hoe gaan deze technische ontwikkelingen ons gedrag en onze baan beïnvloeden? Kan de samenleving de ontwikkelingen bijhouden – nu en in de toekomst?

Thimon de Jong

Keynotespreker & consultant, Whetston
Thimon de Jong

Afsluiting en netwerkborrel

16:25 - 17:30 Polar

Ontmoet vakgenoten en andere online specialisten

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte