• 9:30 - 10:15
    Gerry McGovern_keynote spreker geloofwaardige content

    Gerry McGovern - Decline of trust and rise of anti-marketing content

    As a tsunami of distrust sweeps the world, traditional marketing is reaching a crisis point of credibility. Marketing content has never felt more like fake news. The future of marketing is anti-marketing. It is about an obsession with improving the experience of current customers, rather than with the traditional obsession with potential customers. It is about marketing content that is truly useful, credible, real, and focused on service and simplicity. Hear about how you can produce truly useful digital content.

    Speakers:
    Gerry McGovern_keynote spreker geloofwaardige content

    Gerry McGovern

  • 10:15 - 11:00
    Rebecca Lieb keynote spreker congres content marketing en webredactie contextual content

    Rebecca Lieb - Contextual Campaigns: From Websites to Wearables to Wherever

    Digital experiences are a critical part of the customer journey, from exploration and purchase to use and engagement. This means content is going beyond screens, into a connected world of Beacons, sensors, the Internet of Things and more. World-class websites are only the first step currently imaginable in using digital experiences across mobile apps, in-store screens, and connected devices. Content is now inextricably linked to Who, What, When, Where and Why, any time and anywhere.

    Hear about the most innovative ideas and case examples of content that spans digital’s impact on online and physical interactions. Learn about digital experience management solutions needed to address the demands of today and into the future.

    Speakers:
    Rebecca Lieb keynote spreker congres content marketing en webredactie contextual content

    Rebecca Lieb

  • 11:20 - 12:00
    Charlotte Moolenaar, congres content marketing & webredactie, beeldwijzer

    Charlotte Moolenaar - Casus: Van Beeldwijs naar Beeldwijzer

    Waarom vertelt een beeld meer dan 1000 woorden? En klopt dat eigenlijk wel? In de huidige beeldcultuur is visuele communicatie vaak steeds bepalender voor informatieoverdracht. Hoe maak je als communicatieadviseur, redacteur of contentspecialist de juiste keuze voor effectief beeldgebruik? Of hoe help je anderen daarbij? Met die vragen ging Charlotte Moolenaar aan de slag en ontwikkelde voor het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties een praktische Beeldwijzer.

    Speakers:
    Charlotte Moolenaar, congres content marketing & webredactie, beeldwijzer

    Charlotte Moolenaar

  • 11:20 - 12:00
    Annemieke van Ramshorst spreker op congres content marketing en webredactie

    Annemieke van Ramshorst - Case Transavia: van UX microcopy naar conversie

    Hoe begeleid je een gebruiker zo goed mogelijk bij zijn taak? Met heldere UX microcopy! Daarmee kun je soms net die laatste twijfel bij hem wegnemen, zodat hij de taak afrondt. Met microcopy maakt Transavia het zo eenvoudig mogelijk om een ticket te boeken, een stoel te reserveren of een Mijn Transavia-account aan te maken. In deze break-out vertelt Annemieke hoe Transavia UX microcopy inzet voor een betere gebruikerservaring en hogere conversie. Dit doet ze aan de hand van enkele voorbeelden van A/B-tests waarin microcopy een belangrijke rol speelde.

    Speakers:
    Annemieke van Ramshorst spreker op congres content marketing en webredactie

    Annemieke van Ramshorst

  • 11:20 - 12:00
    Marleen Bontekoe spreker op congres content marketing persona's
    Congres content marketing en webredactie_ Rogier Peter

    Marleen Bontekoe & Rogier Peters- Persona's en dan? Case Nyenrode Business Universiteit

    Je verdiepen in je doelgroep is de eerste stap naar een user centered website. Nyenrode Business Universiteit gebruikt daarvoor een goed uitgewerkte, op ervaring én onderzoek gebaseerde set aan persona’s en bijbehorende journeys. Maar hoe pas je die vervolgens toe in de praktijk? Waar moet je op letten? Wat zijn de do’s en don’ts?

    Rogier Peters, senior marketing manager bij Nyenrode en Marleen Bontekoe, consultant digital content bij Entopic, nemen je mee op hun reis naar klantgerichte content voor het nieuwe Nyenrode.nl op basis van persona’s.

    Speakers:
    Marleen Bontekoe spreker op congres content marketing persona's

    Marleen Bontekoe

    Congres content marketing en webredactie_ Rogier Peter

    Rogier Peters

  • 11:20 - 12:00
    Peter Minkjan spreker congres content marketing en webredactie

    Peter Minkjan - Maximaal resultaat op Facebook & Instagram met een minimaal budget

    We kennen allemaal wel enkele zakelijk succesverhalen op Facebook & Instagram. Maar vaak betreft dit grote merken met enorme budgetten. Maar hoe kan je Facebook succesvol inzetten als je budget niet zo groot is als Heineken? Je niet zoveel mankracht aan social media kan besteden als KLM of honderdduizenden fans hebt. Dan zal je slim moeten zijn en daar gaat deze sessie je bij helpen. In deze break out zal Peter Minkjan in een razend tempo de slimste tips en trucs en de handigste tools met je delen en je vertellen wat werkt anno 2017 op Facebook. Na afloop is een beperkt budget geen excuus meer.

    Speakers:
    Peter Minkjan spreker congres content marketing en webredactie

    Peter Minkjan

  • 11:20 - 12:00
    Alouschka van Dijk, Entopic Congres content marketing en webredactie, growth hacking

    Alouschka van Dijk - Content Growth Hacking: waarom je er vandaag nog mee moet beginnen

    Growth Hacking was hét buzzwoord van 2017. Maar wat is het eigenlijk, wat heb je eraan en hoe zet je dit in als content specialist? Alouschka van Dijk, content strateeg, deelt graag wat zij heeft geleerd over content growth hacking.

    Speakers:
    Alouschka van Dijk, Entopic Congres content marketing en webredactie, growth hacking

    Alouschka van Dijk

  • 11.20 - 12.00
    Rose May, congres content marketing & webredactie

    Rose May- 3 manieren om LinkedIn voor jou te laten werken

    Volgt snel

    Speakers:
    Rose May, congres content marketing & webredactie

    Rose May

  • 13:00 - 13:40
    Rebecca Lieb keynote spreker congres content marketing en webredactie contextual content

    Rebecca Lieb - Less-than-Obvious Content Metrics You Need to Pay Attention To

    How do you measure the business value of content? This session looks beyond obvious metrics (sales) and frivolous ones (likes) to explore less-than-obvious KPIs content marketers should use to demonstrate the dollar value of their efforts.

    This session will deliver:
    - A framework for content marketing measurement
    - 6 Case studies for measuring
    - Content marketing performance
    - How to measure by business goal recommendations

    Speakers:
    Rebecca Lieb keynote spreker congres content marketing en webredactie contextual content

    Rebecca Lieb

  • 13:00 - 13:40
    Congres Content Marketing spreker Lisanne Maatman conversie specialist

    Lisanne Maatman - Content that converts: boosting your Ecommerce conversion rates

    Converteert productfotografie beter dan sfeerfotografie? Klikken meer bezoekers op de button met een werkwoord? En zorgt een groene button altijd voor meer clicks? In deze sessie test Lisanne hoe goed jij de winnaar van verschillende A/B-tests kunt voorspellen. Daarna legt ze uit welke principes je kunt hanteren om jouw content CRO-proof te maken. Geen lange of abstracte verhalen, maar handige en praktische tips die je morgen al kunt toepassen op jouw e-commerce platform.

    Speakers:
    Congres Content Marketing spreker Lisanne Maatman conversie specialist

    Lisanne Maatman

  • 13:00 - 13:40
    Danny van Steijn, entopic, congres content marketing en webredactie

    Danny van Steijn - Wil de echte contentspecialist nu opstaan!

    In deze sessie geeft Danny van Steijn, teamlead en consultant Detachering bij Entopic, je inzicht in de continu veranderende arbeidsmarkt van online content professionals. Welke competenties en vaardigheden worden er tegenwoordig gevraagd? Maar ook welke verwachtingen er in de (nabije) toekomst zijn. Waar gaan we heen en wat moet je doen om bij te blijven?

    Speakers:
    Danny van Steijn, entopic, congres content marketing en webredactie

    Danny van Steijn

  • 13:00 - 16:00
    Sarah Richards Content Design Congres content marketing en webredactie

    Sarah Richards - Workshop: Content Design 101

    This is a content design 101. We’ll go through how to identify user needs without leaving your desk, how to turn business needs to what your audience might want to read and how to communicate content decisions with stakeholders.

    Speakers:
    Sarah Richards Content Design Congres content marketing en webredactie

    Sarah Richards

  • 13:45 - 14:25
    Gerry McGovern_keynote spreker geloofwaardige content

    Gerry McGovern - Identify and measure the content that matters most to your customers

    It has never been more important to understand the Top Tasks of your customers—what’s truly important to them—and their tiny tasks—what’s getting in their way (most traditional marketing is tiny task content).

    Top Tasks Management helps you identify in a statistically reliable way the top tasks of your customers. It also contains a model to measure the customer experience as your customers attempt to complete their top tasks. Top Tasks has been used by organizations such as Cisco, Microsoft, Google and Toyota.

    Speakers:
    Gerry McGovern_keynote spreker geloofwaardige content

    Gerry McGovern

  • 13:45 - 14:25

    Eddy Boeve - Persuasive copy- Praktische tips om lezers gegarandeerd in actie te krijgen

    Conversie goeroe Eddy Boeve vertelt aan de hand van een actuele B2B-case over de succesvolle leadgeneratie. Hoe haal je met persuasive copy meer leads binnen? Hoe 'verkoop' je content die aansluit bij het moment en de behoefte van de potentiële doelgroepen, in ruil voor een contactmoment?

    Dus, hoe krijg je met 'persuasive copy':
    •Meer inschrijvingen op jouw nieuwsbrief?
    •Meer bezoekers die contact opnemen met jouw organisatie?
    •Meer leads uit jouw bezoekers op mijn landingspagina’s, bijvoorbeeld uit verkeer dat via e-mail, SEO of SEA binnenkomt?
    •Meer leads uit jouw prospects via marketing automation?
    •Meer leads door social selling?

    Door de praktische insteek met veel voorbeelden en checklists is de presentatie prima te volgen door beginners, maar ook uitermate interessant voor professionals zoals webredacteuren, content managers, communicatie- en marketingmedewerkers. Maar ook voor freelance professionals zoals copywriters, online schrijvers en content-strategen.

    Alle bezoekers krijgen na afloop toegang tot de door Eddy in de loop van de tijd aangelegde verzameling van meer dan 125 e-books, websites, blogs, checklists, cheat-sheets, tools en andere resources op het gebied van copy, gebruikersvriendelijkheid, e-mailmarketing en conversieratio optimalisatie.

    Speakers:

    Eddy Boeve

  • 13:00 - 16:00
    Sarah Richards Content Design Congres content marketing en webredactie

    Sarah Richards - Workshop: Content Design 101

    This is a content design 101. We’ll go through how to identify user needs without leaving your desk, how to turn business needs to what your audience might want to read and how to communicate content decisions with stakeholders.

    Speakers:
    Sarah Richards Content Design Congres content marketing en webredactie

    Sarah Richards

  • 14:45 - .. : ..

    Paneldiscussie Gemeentes

    Met onder andere de gemeente Tilburg en De Ronde Venen. Meer informatie volgt snel.
    Deze sessie loopt door in ronde 4.

  • 13:45 - ..:..

    Paneldiscussie Gemeentes

    Met onder andere de gemeente Tilburg en De Ronde Venen. Meer informatie volgt snel.

  • 13:00 - 16:00
    Sarah Richards Content Design Congres content marketing en webredactie

    Sarah Richards - Workshop: Content Design 101

    This is a content design 101. We’ll go through how to identify user needs without leaving your desk, how to turn business needs to what your audience might want to read and how to communicate content decisions with stakeholders.

    Speakers:
    Sarah Richards Content Design Congres content marketing en webredactie

    Sarah Richards

  • 14:45 - 15:25
    Esmeé van Vliet_content specialist producer entopic_Congres content marketing en webredactie
    Jeroen Mansier, Entopic, online video, vloggen

    Esmeé van Vliet en Jeroen Mansier - De (on)zin van zakelijk vloggen

    Ben je op zoek naar een nieuw online communicatiemiddel om je interne en externe doelgroepen op een directe manier te bereiken? Ga zakelijk vloggen! In deze break-outsessie vertellen Esmeé van Vliet en Jeroen Mansier over de kansen die zakelijk vloggen biedt. Ze laten niet alleen zien wat een goede vlog is, maar ook hoe je begint met vloggen en hoe je collega's enthousiast krijgt. Want wist je dat vloggen eigenlijk heel laagdrempelig is? Vanuit hun ervaringen geven ze je praktische tips waarmee je morgen aan de slag kan.

    Speakers:
    Esmeé van Vliet_content specialist producer entopic_Congres content marketing en webredactie

    Esmeé van Vliet

    Jeroen Mansier, Entopic, online video, vloggen

    Jeroen Mansier

  • 15:30 - 16:30

    Andrew Davis - Show Me: The simple secret brilliant brands use to create video that drives revenue

    Video is all the rage, and we're ready to dive right in. We want to create engaging videos, viral videos, videos that capture our audience's attention. Unfortunately, our audience's attention span is shorter than ever. So how do successful brands earn and maintain the attention of their video viewers? How do they create video after video that delivers real revenue results?

    Maybe, just maybe, in our quest to make our videos consumable we've made our videos unwatchable. It turns out, the most successful video producers in the world don't worry about how long their video is. Instead, they force the audience to chase answers.

    In this exciting 60-minute keynote presentation, former television producer and bestselling author Andrew Davis will show you how to turn video duds into dynamite. You'll be challenged to think like a reality tv editor, and he'll show you the five things that brilliant businesses do to transform their videos from boring to brilliant. More importantly, you'll learn the simple secret to creating videos that drive real revenue.

    Are you ready to show not tell?

    Speakers:

    Andrew Davis