Hieronder het programma van de komende editie. We beginnen met 2 keynotes van Amy Harisson en Karen McGrane. Daarna volgende 3 breakoutrondes met praktijkcases van o.a. : Tikkie, KvK & Exact. Op basis van een onderzoek naar 10 miljoen berichten vertelt Coosto over het ideale social media bericht. En hoe optimaliseer je jouw content strategie?

 

  • 9:30 - 9:45

    Dagvoorzitter - Opening

    Dagvoorzitter Raymond Reesink heet iedereen welkom en zal het programma kort toelichten.

    Speakers:

    Raymond Reesink

  •  9:45 - 10:30

    Amy Harrison - Is Your Copy Selling You Short? (How to Find Out and Fix it)

    Is your marketing content cheating on you? You think your content may be OK, but could it actually be sending your prospects to your clients and away from what you want them to do on your website?

    Speakers:

    Amy Harrison

  • 10:30 - 11:15

    Karen McGrane - Adaptive Content, Context, and Controversy

    What’s the difference between responsive and adaptive? While responsive design embraces an ethos of “One Web,” adaptive solutions aim to serve different information based on what we know about the person or the device. When people say they want to go “beyond responsive,” they often mean they want to implement adaptive solutions. In this talk Karen unpacks what people really mean when they talk about adaptive designs or adaptive content. She outlines scenarios in which it makes sense to target information to the device or context—and when it doesn’t.

    Speakers:

    Karen McGrane

  • Polar -

    Big data analyse: zo haal je het meest uit content op social media

    Content op social media bestaat nog steeds te vaak uit losse flodders, bedacht vanuit kanalen en persoonlijke voorkeuren. Tijd om die mindset rigoureus om te gooien. Tijd om de data voor zich te laten spreken.

    In deze breakout-sessie bekijken we hoe je strategisch denken kunt combineren met slimme uitwerking. Want is het eigenlijk wel slim om hashtags te gebruiken? Is het verstandig om anderen te taggen in je posts? Wat is de ideale berichtlengte? En wat is het ideale tijdstip om te posten? Coosto analyseerde meer dan 10 miljoen berichten op social media en geeft op basis van dit onderzoek antwoord op al deze vragen.

    Want succes op social media begint met een goed verhaal, maar het zijn juist dit soort details die het verschil maken tussen een post die amper interactie oplevert en eentje die juist viral gaat.

    Speakers:

    Marieke Klauwers

    Simon Slegers

  • Auditorium -
    Lennaert Stuij Congres Content Marketing Webredactie

    Het geheim van effectieve servicecontent: lessons learned bij Ziggo, Rabobank en Eneco

    Goede content maken waarmee je klant zijn vraag of klacht zelf online oplost? Klinkt niet zo moeilijk. Maar wat als je 600 pagina’s te beheren hebt en miljoenen bezoeken per jaar hebt? Hoe zorg je dan dat ieder onderwerp op het juiste moment, in de juiste vorm en op een consistente wijze vindbaar is voor je klanten? En hoe houd je dat beheersbaar voor je interne organisatie?

    Lennaert neemt je mee in de dagelijkse praktijk van de ontwikkeling en beheer van online servicecontent: effectieve content waar klanten blij mee zijn en die de callcenter kosten voor de organisatie verlaagt. Met o.a. praktijkvoorbeelden van o.a. Ziggo, Rabobank en Eneco. En natuurlijk tips waar je meteen mee aan de slag kan.

    Speakers:
    Lennaert Stuij Congres Content Marketing Webredactie

    Lennaert Stuij

  • Spark -
    Dick de Zwart Conten Marketing & Webredactie

    Interactiviteit in e-mail: 6 tips en tricks

    E-mail maakt een grote ontwikkeling door. Voorheen was e-mail niet meer dan passieve tekst met wat beeldmateriaal. Met de nieuwe interactieve technieken voor e-mail is het mogelijk content op een interactieve en aantrekkelijke manier over te brengen. Voorbeelden zijn hoover-effecten, sliders, carrousels, tabs, maar ook het toepassen van live content in e-mail. Voor contentmarketeers betekent dit dat er prachtige kansen ontstaan om verschillende soorten content op een aantrekkelijke en interactieve manier over te brengen via e-mail. Tijdens deze presentatie wordt een overzicht gegeven van de mogelijkheden.

    Speakers:
    Dick de Zwart Conten Marketing & Webredactie

    Dick de Zwart

  • Glow -
    Corinne Keijzer Content Marketing & Webredactie

    Waarom je als bedrijf ook op Linkedin moet zitten

    LinkedIn is bij de meeste professionals wel bekend als het gaat om het persoonlijke profiel. De bedrijfspagina is wat minder bekend en ligt regelmatig een stille dood te sterven omdat niemand zich geroepen voelt binnen een organisatie om het op te pakken. Maar waarom zou je het als bedrijf toch in moeten zetten? Ben je op zoek naar nieuwe werknemers, wil je wel eens adverteren of heb je gewoon een eigen plek nodig voor jouw organisatie om te profileren met producten en diensten, dan is het gewoon doen.

    Medewerkers marketing, -communicatie en -HR, het is vooral een feestje van en voor jullie afdelingen dus kom luisteren naar mijn verhaal zodat ook jij weet wat je te doen staat op je werk!

    Speakers:
    Corinne Keijzer Content Marketing & Webredactie

    Corinne Keijzer

  • Flash -

    Slachtofferhulp Nederland: in 3 jaar tijd naar 50% meer (online) dienstverlening

    Hoe ontwikkel en organiseer je binnen een non-profit organisatie marketing, hulpverlening en een nieuwe online wereld?

    Speakers:

    Sandra Vandermullen

  • Solar -

    Exact: Een B2B praktijkcase over de gelukkige relatie tussen PR en contentmarketing

    Consumenten en B2B klanten worden overspoeld met blogs, vlogs en artikelen. Toch is het mogelijk om jouw content op te laten vallen: wanneer content marketing en PR de handen ineen slaan. In deze praktijkcase laat ik je zien hoe één blog kon leiden tot de op 1 na best beluisterde podcast van de Technoloog (BNR) in 2017 en wat dat voor het merk Exact heeft gedaan.

    Speakers:

    Lieneke Verrest

  • Fluor -
    Piet-Middelkoop
    Wouter-Hosman Content Marketing & Webredactie

    NS Voice Assistent: Zit de reiziger erop te wachten?

    In deze sessie neemt Piet Middelkoop je mee op reis die de NS maakte. Doel van de reis: het bieden van een optimale, contextgerichte reiservaring.

    Speakers:
    Piet-Middelkoop

    Piet Middelkoop

    Wouter-Hosman Content Marketing & Webredactie

    Wouter Hosman

  • Polar -
    Annegien Zanen_congres contentmarketing& webredactie

    Hoe krijg je als webredacteur de organisatie mee?

    Ken je dat? Dat je als webredacteur veel te laat bij projecten wordt betrokken? Of dat je collega van products je hele tekst heeft herschreven? Als je deze situaties wilt veranderen, moet je leren denken als verandermanager. Annegien leert je in een paar stappen de basis van verandermanagement die je kunt inzetten voor een efficiënter contentproces en een betere samenwerking met je stakeholders.

    Speakers:
    Annegien Zanen_congres contentmarketing& webredactie

    Annegien Zanen

  • Auditorium -

    Contentcreatie Tikkie: tips & tricks voor copywriters

    ‘Doe maar zoiets à la Tikkie, met een leuk gifje ofzo.’ Opdrachtgevers weten het vaak mooi te bedenken. Maar wat is dat dan, à la Tikkie? Zijn het inderdaad de bewegende gifjes of ligt het genuanceerder? Dorien is betrokken geweest bij de contentcreatie van Tikkie en kent het geheim van de smid. Ze neemt je mee in de wereld van UX copywriting en geeft praktische tips.

    Speakers:

    Dorien Gransjean

  • Spark -

    The future of Web Content Management

    Every word of that title is wrong. In this session, Karen will break down the challenges facing digital teams in creating and managing digital assets and facilitating user interactions. What does digital transformation look like 20 years in? What do we need to do/build/be next in order to keep current processes running and adapt for the future? This will be a discussion session so people should come prepared to share and not expect all the answers.

    Speakers:

    Karen McGrane

  • Glow -

    Van der Valk Case: een handig content dashboard met Google Data Studio

    In het schrijven van goede content gaat enorm veel tijd zitten. Maar wat brengt het nou werkelijk op? En hoe kunnen we dit in een simpel, overzichtelijk maar betrouwbaar rapport leveren aan de juiste stakeholders?

    In deze breakoutsessie leggen we je aan de hand van een specifieke case van Van der Valk Apeldoorn - de Cantharel uit hoe wij dit met behulp van Google Data Studio doen. We gaan niet alleen in op het nut van een content dashboard, maar geven concrete handvatten om zelf aan de slag te gaan.

    Speakers:

    Maxime de Bruijne

    Timo Landman

  • Flash -
    Marleen Bontekoe spreker op congres content marketing persona's

    Conversation design: een menselijke dialoog als de ultieme user experience

    Met de opkomst van conversational interfaces, zoals chatbots en voice assistants, verandert onze digitale copy. We gaan nu echt in gesprek met onze gebruikers, in plaats van statisch relevante informatie aan te bieden. Dit vraagt om een nieuwe skill: conversation design, ook wel conversational copywriting of flow designing genoemd.

    Een conversation designer is niet zomaar een copywriter. Hij ontwerpt de flow van het gesprek en de dialoog, met alle mogelijke routes en scenario’s in de juiste tone-of-voice. Geertina Hamstra en Marleen Bontekoe van Entopic delen hun kennis over conversation design en geven praktische tips.

    Speakers:

    Geertina Hamstra

    Marleen Bontekoe spreker op congres content marketing persona's

    Marleen Bontekoe

  • Solar -

    Hoe contentmarketing de NGO-wereld verovert

    Direct marketing werkt niet meer. En huis-aan-huis werving nadert zijn grenzen. Steeds meer NGO’s ontdekken de voordelen van contentmarketing. Maar hoe zet je contentmarketing effectief in en welke competenties heb je daarvoor nodig? Welke content werkt wel en welke niet?

    Speakers:

    Ursula de Mol

  • Fluor -
    Isabelle Bolluyt Congres Content Marketing & Webredactie

    “Praat Nederlands met me…” Effectief communiceren met Generatie Z

    Generatie Z: onze huidige en potentieel nieuwe werknemers. Is deze generatie een doelgroep die we anders zouden moeten benaderen? Er wordt wel eens gesteld dat deze jongeren bovengemiddeld narcistisch zijn, minder waarde hechten aan geld en vastigheid. Idealisme staat bij hen vaak hoog in het vaandel. Is dat echt zo? In deze sessie staan we stil bij de drijfveren van Generatie Z. En krijg je tips en handvatten hoe je effectief met hen communiceert op de werkvloer.

    Speakers:
    Isabelle Bolluyt Congres Content Marketing & Webredactie

    Isabelle Bolluyt

  • Polar -
    Clarissa Filius Content Marketing & Webredactie

    Conversion Copywriting Canvas - Ontdek wat jouw doelgroep ECHT triggert

    Leer hoe je de pains, gains en benefits van je doelgroep achterhaalt met het Conversion Copywriting Canvas. Krijg direct toepasbare copywriting hacks die jou helpen om uit te vissen wat je doelgroep echt bezighoudt en hoe je dit verwerkt in een converterende landingspagina. Deelnemers aan de break-out krijgen toegang tot hun versie van het Conversion Copywriting Canvas, samen met meer dan 198 resources — blogs, e-books, tools, boeken, whitepapers — op het gebied van conversie, UX en persuasive copy.

    Speakers:
    Clarissa Filius Content Marketing & Webredactie

    Clarissa Filius

    Eddy Boeve

  • Auditorium -
    Ingrid Essenburg_haven rotterdam
    Karin van de Braak_haven rotterdam

    Storytelling in de Rotterdamse haven

    In Rotterdam word je wakker van de scheepstoeters en het gebonk van de heipalen. Deze stad en haven is continu in ontwikkeling. We kunnen hierover dagelijks vele verhalen vertellen. Hoe kiezen we wat we vertellen en waar? En hoe helpen we bedrijven en organisaties in de haven en zij ons met het vertellen van verhalen?

    Speakers:
    Ingrid Essenburg_haven rotterdam

    Ingrid Essenburg

    Karin van de Braak_haven rotterdam

    Karin van de Braak

  • Spark -

    Content en digitale transitie: het verhaal van KvK

    De Kamer van Koophandel werkt hard aan de transitie naar KVK. Hoe gaat een digitale transitie bij een publieke dienstverlener? En wat betekent dit voor de content? Met natuurlijk voorbeelden van onze vernieuwde content!

    Speakers:

    Celeste Duyts

  • Glow -
    Bernardo Nunes Content Marketing & Webredactie

    A.I. for Content Marketing - Power Session

    A.I. is no longer something reserved for extensively qualified data scientists. The world of marketing and growth has already begun to be influenced by machine learning and artificial intelligence, with the companies who want to stay ahead taking advantage of this new competitive advantage. Growth Tribe has spent the last year teaching non-coders to use machine learning for marketing and growth. In this talk, we’ll test your skills, expose you to the real-life applications of A.I., as well as show you how you can learn to leverage it!

    Speakers:
    Bernardo Nunes Content Marketing & Webredactie

    Bernardo Nunes

  • Flash -

    A step-by-step outline for turning a $395 video course into a $1mn revenue channel

    In this session:
    -Discover how a content campaign was designed to launch a $395 video course to generate $425,000 sales in its first week.
    -How content helped us break out of the commodity trap and charge more for our product
    -How we listened to the audience and designed content to build buzz and demand for the course before its release
    -Content and copywriting was the primary strategy - there were NO affiliates and less than $3,000 advertising during the initial launch
    -How we switched from a 2-week closed launch system to an evergreen model to attract sales year-round.

    Speakers:

    Amy Harrison

  • Solar -
    Vera Holland

    KRO-NCRV: Hoe creëer je een voice-ervaring? Make it personal

    Hoe creëer je een voice-ervaring? Welke rol speelt de keuze van een stem en de personalisatie van de dialoog op de content? Aan de hand van de action usercase ‘Chef-kok BinnensteBuiten’ ligt Vera Holland toe welke keuzes ze hebben gemaakt om een menselijke voice-ervaring te ontwerpen.

    Speakers:
    Vera Holland

    Vera Holland

  • 15:30 - 16:30

    Peter Hinssen - The Day after Tomorrow

    Als webredacteur speel je in op het gedrag van je online lezer. Maar gedrag en behoeftes veranderen snel, ondermeer onder invloed van exponentiële innovaties. Dat heeft grote gevolgen voor de organisaties van 'vandaag'. In deze keynote laat visionair en trendwatcher Peter Hinssen ons kennismaken met pioniers die erin slaagden zich aan die veranderingen aan te passen en in hun innovatie voorbij vandaag en zelfs morgen te denken. Door zo ver vooruit te durven kijken, stuurden ze volledige industrieën een nieuwe richting uit. The Day After Tomorrow beschrijft de businessmodellen van deze pioniers, de organisatieculturen, het talent, de mentaliteit en de technologieën die nodig zijn om ons succes in de 'Day After Tomorrow' zo groot mogelijk te maken. Deze sessie zal je kijk op je eigen toekomst, die van je bedrijf en zelfs die van je kleinkinderen veranderen.

    Speakers:

    Peter Hinssen