Hieronder het programma van de komende editie. We beginnen met 2 keynotes van Amy Harisson en Karen McGrane. Daarna volgende 3 breakoutrondes met praktijkcases van o.a. : Tikkie, KvK & Exact. Op basis van een onderzoek naar 10 miljoen berichten vertelt Coosto over het ideale social media bericht. En hoe optimaliseer je jouw content strategie?

 

  •  9:45 - 10:30

    Amy Harrison - Is Your Copy Selling You Short? (How to Find Out and Fix it)

    Is your marketing content cheating on you? You think your content may be OK, but could it actually be sending your prospects to your clients and away from what you want them to do on your website?

    Speakers:

    Amy Harrison

  • 10:30 - 11:15

    Karen McGrane - Adaptive Content, Context, and Controversy

    What’s the difference between responsive and adaptive? While responsive design embraces an ethos of “One Web,” adaptive solutions aim to serve different information based on what we know about the person or the device. When people say they want to go “beyond responsive,” they often mean they want to implement adaptive solutions. In this talk Karen unpacks what people really mean when they talk about adaptive designs or adaptive content. She outlines scenarios in which it makes sense to target information to the device or context—and when it doesn’t.

    Speakers:

    Karen McGrane

  • 11:40 - 12:25
    Lennaert Stuij Congres Content Marketing Webredactie

    Contentstrategie in de praktijk: Online Klantenservice

    Goede content maken waarmee je klant zijn vraag of klacht zelf online oplost? Klinkt niet zo moeilijk. Maar wat als je 600 pagina’s te beheren hebt en miljoenen bezoeken per jaar hebt? Hoe zorg je dan dat ieder onderwerp op het juiste moment, in de juiste vorm en op een consistente wijze vindbaar is voor je klanten? En hoe houd je dat beheersbaar voor je interne organisatie?

    Lennaert neemt je mee in de dagelijkse praktijk van de ontwikkeling en beheer van online servicecontent: effectieve content waar klanten blij mee zijn en die de callcenter kosten voor de organisatie verlaagt. Met o.a. praktijkvoorbeelden van o.a. Ziggo, Rabobank en Eneco. En natuurlijk tips waar je meteen mee aan de slag kan.

    Speakers:
    Lennaert Stuij Congres Content Marketing Webredactie

    Lennaert Stuij

  • 11:40 - 12:25
    Marleen Bontekoe spreker op congres content marketing persona's

    Conversation design: een menselijke dialoog als de ultieme user experience

    Met de opkomst van conversational interfaces, zoals chatbots en voice assistants, verandert onze digitale copy. We gaan nu echt in gesprek met onze gebruikers, in plaats van statisch relevante informatie aan te bieden. Dit vraagt om een nieuwe skill: conversation design, ook wel conversational copywriting of flow designing genoemd.

    Een conversation designer is niet zomaar een copywriter. Hij ontwerpt de flow van het gesprek en de dialoog, met alle mogelijke routes en scenario’s in de juiste tone-of-voice. Geertina Hamstra en Marleen Bontekoe van Entopic delen hun kennis over conversation design en geven praktische tips.

    Speakers:

    Geertina Hamstra

    Marleen Bontekoe spreker op congres content marketing persona's

    Marleen Bontekoe

  • 11:40 - 12:25

    Big data analyse: zo haal je het meest uit content op social media

    Content op social media bestaat nog steeds te vaak uit losse flodders, bedacht vanuit kanalen en persoonlijke voorkeuren. Tijd om die mindset rigoureus om te gooien. Tijd om de data voor zich te laten spreken. In deze breakout-sessie bekijken we hoe je strategisch denken kunt combineren met slimme uitwerking. Want is het eigenlijk wel slim om hashtags te gebruiken? Is het verstandig om anderen te taggen in je posts? Wat is de ideale berichtlengte? En wat is het ideale tijdstip om te posten? Coosto analyseerde meer dan 10 miljoen berichten op social media en geeft op basis van dit onderzoek antwoord op al deze vragen. Want succes op social media begint met een goed verhaal, maar het zijn juist dit soort details die het verschil maken tussen een post die amper interactie oplevert en eentje die juist viral gaat.

    Speakers:

    Marieke Klauwers

    Simon Slegers

  • 11:40 - 12:25

    Sessie volgt

  • 11:40 - 12:25

    Sessie volgt

  • 15:25 - 16:25

    Peter Hinssen - The Day after Tomorrow

    Als webredacteur speel je in op het gedrag van je online lezer. Maar gedrag en behoeftes veranderen snel, ondermeer onder invloed van exponentiële innovaties. Dat heeft grote gevolgen voor de organisaties van 'vandaag'. In deze keynote laat visionair en trendwatcher Peter Hinssen ons kennismaken met pioniers die erin slaagden zich aan die veranderingen aan te passen en in hun innovatie voorbij vandaag en zelfs morgen te denken. Door zo ver vooruit te durven kijken, stuurden ze volledige industrieën een nieuwe richting uit. The Day After Tomorrow beschrijft de businessmodellen van deze pioniers, de organisatieculturen, het talent, de mentaliteit en de technologieën die nodig zijn om ons succes in de 'Day After Tomorrow' zo groot mogelijk te maken. Deze sessie zal je kijk op je eigen toekomst, die van je bedrijf en zelfs die van je kleinkinderen veranderen.

    Speakers:

    Peter Hinssen