Webinar-serie

Congres Contentmarketing & Webredactie steken we dit jaar in een nieuw (online) jasje. Weliswaar uit nood geboren, maar net zo leuk, interessant en boeiend. Wat is het idee? Volg de breakouts niet fysiek, maar digitaal tijdens onze webinar themaweek. Schrijf je gratis in voor alle webinars die je wilt zien. En het fijne is: je kunt ook later terugkijken.

 

Programma:

 

Wereldwijd je corporate websites gelijk

Samuel Driessen, Teva Pharmaceuticals

Woensdag 25 november – 11:00 uur

Voor grote internationale bedrijven blijft het lastig om de verschillende landenwebsites op elkaar te laten aansluiten. Teva Pharmaceuticals vernieuwde onlangs hun 54 corporate websites, met succes! Hoe? Door een wereldwijde dienst te ontwikkelen zodat alle websites in lijn zijn met hun merkidentiteit, dezelfde boodschap uitdragen, op hetzelfde cms gebouwd zijn en op dezelfde manier gemeten en onderhouden worden.

Hoe hebben ze de contentcreatie, -migratie en –vertaling aangepakt en hoe wordt dit nu ondersteund? In dit webinar neemt Teva je mee in hun succesverhaal.

Slides terugkijken? 

Een contentjourney op funda: van click tot hypotheek

Jeroen de Liefde, ABN AMRO

Woensdag 25 november – 15:00 uur

Door vanaf het begin gebruik te maken van klantinzichten en continu te testen en bij te sturen zorgden we dat de ABN AMRO branded artikelen op funda bij de juiste bezoekers uitkwamen.

Door lezers steeds logische vervolgstappen te bieden en de hele funnel mee te meten konden we in het eerste jaar 95% van onze investering terugverdienen met direct toewijsbare conversies.

Slides terugkijken?

Checklist voor een succesvolle contentmigratie

Lennaert Stuij

Maandag 23 november – 13:00 uur

Wat komt er allemaal kijken bij een contentmigratie? En welke valkuilen moet je ontwijken? Lennaert Stuij vertelt je in dit webinar hoe je in 6 stappen een efficiënte en effectieve contentmigratie voorbereidt en uitvoert. 

Dit is waarom je als content creator niet zonder webinars kan

Caroline Carolus, WebinarGeek

Vrijdag 27 november – 11:00 uur

In 2020 is het leven van iedereen overhoop gegooid en zijn bedrijven massaal online gaan werken. De perfecte tijd om als webinar start-up de markt over te nemen. Dat is precies wat WebinarGeek het afgelopen jaar heeft gedaan. Wat begon als een nieuwe stap voor Caroline bij een kleine organisatie in januari is uitgegroeid tot een gigantisch avontuur wat niemand had kunnen voorspellen.

In dit webinar neemt Caroline je mee in het leven van een content creator bij WebinarGeek en vertelt ze alles wat je moet weten over het inzetten van webinars en waarom je als content creator in 2021 niet meer zonder webinars kan.

SEO 2021: pluk de vragen uit het brein van je lezer en maak daarmee relevante content

Etienne Donicie

Vrijdag 27 november – 13:00 uur

Keywords, ranking factors, autoriteit: als webredacteur of content marketeer ken je het belang van SEO voor je site. Maar wat als we nou een stapje verder gaan? Als we in het hoofd van onze lezer kunnen kruipen en kunnen achterhalen welke vragen ze stellen over ons onderwerp?

In een paar verrassend eenvoudige stappen laat Etienne je zien hoe je de buikpijn van jouw doelgroep kunt achterhalen en kunt vertalen naar content die scoort in de zoekmachine én op social media. Een ideeënmotor die je gegarandeerd een gevulde contentkalender oplevert.

Content first, vormgeving second – Bepaal de maat, koop dan de jas

Judith Groot, Logius – DigiD

Helaas hebben we deze sessie moeten verplaatsen. De nieuwe datum (in januari) volgt snel. Laat je e-mailadres achter als je op de hoogte gehouden wilt worden van de nieuwe datum.

Content first, het klinkt eenvoudig, maar vaak ligt er eerst een ontwerp of template en wordt daarna pas nagedacht over content. De organisatie koopt dus eerst een jas, en onderzoekt daarna wat de maat is. Het gevolg: de content wordt in een te krappe of te grote jas geduwd.

Maar hoe dat je dat, content first? En wanneer betrek je vormgevers en websitebouwers? Deze webinar geeft je inzicht in het proces en wat je kunt doen om samenwerking tussen de partijen prettig te laten verlopen.

Het volgende woord: De bedrieglijke slimheid van GPT-3

Antal van den Bosch, KNAW Meertens Instituut

Donderdag 26 november – 11:00 uur

In de afgelopen maanden deed een nieuwe AI-schrijver wereldwijd veel stof opwaaien: GPT-3 (Generative Pre-trained Transformer 3) schrijft menselijke teksten in allerlei genres. Geef een stukje tekst aan de machine, en hij genereert een nieuw stuk tekst die de machine beschouwt als de meest waarschijnlijk voortzetting.
De geschiedenis van GPT-3 gaat terug tot statistische taalmodellen uit de jaren ’90, die centraal hebben gestaan in de ontwikkeling van spraakherkenning (Siri, Alexa) en automatische vertaalsystemen (Google Translate, DeepL). De ‘Deep Learning’-revolutie is hierin zowel een interessante stap voorwaarts als achterwaarts.

In dit webinar vertelt Antal over het eigenlijke doel van GPT-3, en stelt de vraag in hoeverre GPT-3 gezien kan worden als ‘echte’ kunstmatige intelligentie.

Onze uitdijende woordenschat

Wim Daniëls

Donderdag 26 november – 14:00 uur

Ooit begon het woordenboek Van Dale met een betrekkelijk dunne editie. Inmiddels zijn we iets meer dan 150 jaar verder en bestaat het woordenboek uit drie kloeke delen en is de bijnaam ‘de Dikke van Dale’ geworden. Op welke wijze breidt onze woordenschat zich uit en wie bepaalt of een nieuw woord opgenomen wordt in het woordenboek?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte