Programma

 

Dagopening

09:30 - 09:40 Polar

Welkomstwoord door dagvoorzitter Evelien Bosch

The Neuroscience of Memorable Content

09:45 - 10:30 Polar

Als spreker heeft Carmen Simon het regelmatig over de lessen die communicatie en marketing kunnen trekken uit de hersenwetenschap. Zodat uitingen niet alleen memorabel zijn, maar ook weten te overtuigen. Want wat heb je eraan als je publiek je boodschap wel onthoudt, maar er niet naar handelt?

Carmen Simon

Cognitive Neuroscientist, Memzy
Carmen Simon

The art of storytelling

10:30 - 11:15 Polar

In elk product, project en organisatie zit een verhaal. Voor medewerkers, klanten of publiek. Maar hoe vertel ik een verhaal? Wat is een verhaal eigenlijk? Moet er drama zijn, een plot, emotie? En waarom zijn dit soort ingrediënten van belang als je een boodschap wilt vertellen?+ Lees meer
Martin Koolhoven vertelt tijdens zijn keynote vol anekdotes, filmfragmenten en humor wat hij heeft geleerd over storytelling. Een beroepsverteller deelt met jou zijn ervaring en inzichten.- Lees minder

UX copywriting: je klanten helpen met goede UX

11:40 - 12:25

Heb je wel eens nagedacht over de UX (user experience) van jouw website of app? Oftewel: hoe ervaren bezoekers je online omgeving? Kunnen ze alles vinden en haken ze nergens af?+ Lees meer
UX gaat over meer dan design en een fijne interface. De tekst (UX copy) is even belangrijk. En het zal je verbazen hoe vaak dit wordt vergeten. Zonde vindt Carlot. Daarom vertelt ze in deze breakout waar je op moet letten, hoe je schrijft voor jouw klant en wat wel en niet werkt. Fijn voor je klanten en voor jouw conversie!- Lees minder

Carlot Verloop

Copywriter & UX writer, Entopic
Carlot Verloop

Relevante en gebruiksvriendelijke content met de stem van Transavia

11:40 - 12:25

Meer informatie over de sessie volgt.

Annemieke van Ramshorst

Contentspecialist, Transavia
Annemieke van Ramshorst

Youtube SEO: zo rank je #1 met jouw video

11:40 - 12:25

Op dit moment zetten merken YouTube vooral in als advertentiekanaal. Toch laten zij enorme kansen liggen, want YouTube is naast entertainmentplatform ook de tweede grootste zoekmachine ter wereld. Alleen al in Nederland zoeken dagelijks honderdduizenden mensen binnen het videoplatform naar video’s.+ Lees meer
Hoe zorg je er dan voor dat jouw video bovenaan verschijnt in YouTube? En hoe werkt het algoritme precies? En welke content werkt dan het beste? Dit legt Peter Minkjan van 5PM jou in deze sessie haarfijn uit.- Lees minder

Peter Minkjan

Social video strategist, 5PM
Peter Minkjan

Hoe (video)content engagement, loyaliteit en sales vergroot bij Nationale Opera & Ballet

13:20 - 14:00

Overal lees je dat video-content werkt, belangrijk is en meer engagement oplevert. Maar hoe maak je kwalitatieve content die naast sales, bijdraagt aan loyaliteit en awareness? En hoe verbind je jouw content-strategie aan de marketing doelen?+ Lees meer
Nationale Opera & Ballet produceert meer dan 100 video’s per seizoen. Er zijn in-house filmmakers en fotografen die nauw samenwerken met de marketing-afdeling. Samen zorgen zij ervoor dat er kwalitatieve content wordt gemaakt die bij de specifieke productie en het huis passen. Ook draagt alle content bij aan 1 van de doelstellingen die het huis heeft. In deze sessie lichten Jaap en Nitchka toe hoe dat er uit ziet. En hoe het, wanneer de video af is, geplaatst wordt zodat het de juiste mensen bereikt op het juiste moment. - Lees minder

Jaap Beemster

Contentmanager & hoofdredacteur multimedia, Nationale Opera & Ballet
Jaap Beemster

Nitchka Wefers Bettink

Contentmarketeer, Nationale Opera & Ballet
Nitchka Wefers Bettink

Goede contentkwaliteit met meerdere eigenaren

13:20 - 14:00

Hoe houd je de contentkwaliteit hoog als je met een grote groep contenteigenaren werkt? Hoe breng je het belang van contentoptimalisatie onder de aandacht in de organisatie? En hoe maak je succesvolle contentoptimalisatie meetbaar?+ Lees meer
Ingmar Duynisveld vertelt hoe bij ING de contentkwaliteit wordt verbeterd in een organisatie met meer dan 500 eigenaren en hoe content quality tooling hier een belangrijk middel in is.- Lees minder

Ingmar Duynisveld

Customer journey expert, ING
Ingmar Duynisveld

Het succes van contentoptimalisaties: prove it

13:20 - 14:00

Hoe weet je of gebruikers behoefte hebben aan ‘betere’ content? Hoe maak je die betere content? En wie bepaalt uiteindelijk wat betere content is?+ Lees meer
Vivian vertelt je onder andere hoe je het succes van je content meet, optimaliseert en hoe je successen snel implementeert. Met voorbeelden uit de praktijk. - Lees minder

Vivian Verstappen

Online marketeer, Eneco
Vivian Verstappen

Webcontent van periferie naar corebusiness: benut de contentmigratie!

14:10 - 14:55

Je kent vast het vangspel met de vallende stokken. In een contentfunctie voel je je wel eens als de stokkenvanger. Content komt op enig moment uit de organisatie, jij staat altijd klaar om te vangen en bent verantwoordelijk voor de score.+ Lees meer
De sprekers betogen dat de website succesvoller is wanneer content niet aan de rand, maar in het hart van de organisatie zit: de contenteigenaren zijn betrokken; het product vernieuwt; de website verlevendigt.

Een contentmigratietraject blijkt verrassend effectief om dit doel te realiseren. Mary Schilder zal vertellen over haar aanpak van contentmigraties. Wenny Geenevasen zal de effecten toelichten van de contentmigratie naar de huidige website van de Raad voor het Openbaar Bestuur. - Lees minder

Mary Schilder

Contentmanager
Mary Schilder

Wenny Geenevasen

Senior communicatieadviseur, Raad voor het Openbaar Bestuur
Wenny Geenevasen

Schrijven voor chatbots

14:20 - 15:00

Geertina Hamstra startte met haar eerste MSN Messenger-chatbot World of Alice in 2005. Alice was beschikbaar in 4 talen en had wereldwijd meer dan 5 miljoen gebruikers. Na Alice volgden meer dan 100 chatbots voor diverse bedrijven, variërend van radio en tv-persoonlijkheden tot bijvoorbeeld een fietscoach, auto lease adviseur en klantcontactmedewerkers voor een pensioenfonds. Ook ontwikkelde ze een virtuele doktersassistente en meerdere alcohol, drugs en veilig vrijen consultant chatbots voor (de doelgroep) jongeren.+ Lees meer
Haar favoriete, maar ook meest intensieve chatbot project was het schrijven van de conversatie voor Sweetie 2.0. Het virtuele lokmeisje wat wereldwijd wordt ingezet om Kinder-webcam seks toerisme tegen te gaan.- Lees minder

Geertina Hamstra

Chatbotstrateeg & conversation designer, Entopic
Geertina Hamstra

Op weg naar de waarde van content

14:10 - 14:55

Wat is het rendement van een goede contenstrategie? Hoe bepaal je de waarde van content eigenlijk? En dan niet alleen in aantallen views en likes, maar liever in euro’s omzet of kostenbesparing. Welke kwalitatieve en kwantitatieve KPI’s kun je gebruiken om je contentcreatie en onderhoudprocessen meetbaar te maken?+ Lees meer
Lennaert Stuij vertelt je aan de hand van aansprekende voorbeelden wat je kan meten en hoe je dit in de praktijk aanpakt.- Lees minder

Lennaert Stuij

Strategy director, Entopic
Lennaert Stuij

Digitalisering en het einde van de webredacteur?

15:25 - 16:25 Polar

De digitalisering lijkt sneller te gaan dan ooit. Of het nou gaat om Big Data, kunstmatige intelligentie of augmented reality – technologie dringt steeds verder door in ons dagelijks leven. Maar wat vinden we daar eigenlijk van? Hoe gaan deze technische ontwikkelingen ons gedrag en onze baan beïnvloeden? Kan de samenleving de ontwikkelingen bijhouden – nu en in de toekomst?

Thimon de Jong

Keynotespreker & consultant, Whetston
Thimon de Jong

Afsluiting en netwerkborrel

16:25 - 17:30 Polar

Ontmoet vakgenoten en andere online specialisten. Na een terugblik op de dag sluiten we af met een borrel.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte