• 9:30 - 10:15
    Lee Odden 200x200

    Lee Odden - Be the Best Answer: Content and Influence Integration

    De meeste merken verstoppen hun content marketing in campagnes waardoor het publiek deze informatie bij voorbaat niet vertrouwt. Het is veel verstandiger om content samen met zogenaamde influencers te maken waarmee je inspeelt op de vraag of behoeftes van je klant. Alleen op deze manier kan je the best answer zijn voor je klanten, en op het moment waarop zij zich oriënteren op producten of diensten die jouw organisatie levert.

    Hoe ziet deze Best Answer strategie eruit en hoe kunnen content marketeers en webredacteuren hiermee aan de slag? In deze keynote presenteert contentmarketing-expert Lee Odden 4 essentiële stappen voor een geïntegreerde benadering om te komen tot content voldoet aan de volgende criteria:
    "co-created with influencers, optimized, socialized and publicized in a way that makes brand content more relevant, credible, easy to find and actionable."

    In English: Much of content marketing is campaign driven, fragmented and not trusted by audiences. A customer centric approach to content co-created with influencers empathizes with the buyer journey from discovery to engagement to action and positions the brand in a credible way as "the best answer" where and when buyers are looking.

    But what does a Best Answer strategy look like and where should senior content marketing executives start? This keynote presentation will provide 4 essential steps for an integrated approach to content that is:

    "co-created with influencers, optimized, socialized and publicized in a way that makes brand content more relevant, credible, easy to find and actionable."

    Speakers:
    Lee Odden 200x200

    Lee Odden

  • 10:15 - 11:00
    Ed Peelen 200x200

    Ed Peelen - Is mijn content betrouwbaar?

    Effectieve contentmarketing vereist geloofwaardige content. Voor veel organisaties is dat een flinke opgave. De tijd van het lineair uitgeven - waarbij centraal georganiseerde content gecreëerd wordt, langs een redacteur gaat en vervolgens verspreid wordt - is immers voorbij. De content van nu is afkomstig uit meerdere bronnen, zoals social media, experts en van een merk zelf. Daarnaast wordt die content beoordeeld, verrijkt en gedeeld langs uiteenlopende kanalen. Tijdens deze presentatie deelt bijzonder hoogleraar content marketing Ed Peelen (UvA) inzichten uit het onderzoek naar contentbronnen, hun waargenomen betrouwbaarheid en hun invloed op voorkeuren en koopintenties.

    Speakers:
    Ed Peelen 200x200

    Ed Peelen

  • 11:20 - 12:00
    Eddy Boeve200x200

    Eddy Boeve - Zo schrijf je dé ultieme productpagina

    Elke site heeft ze wel: de product- of dienstenpagina’s. Dé plek waar je uitlegt wat je verkoopt, hoe je dienstverlening er uitziet en waarom we die bij jou moeten afnemen. Het lijkt simpel: een stockfoto, wat bullets en een grote kleurige bestelknop die roept ‘Bestel direct!’. Of: ‘Neem contact met ons op!’. Maar helaas: dan kom je er achter dat de meeste bezoekers op deze pagina's niet doen wat ze van jou zouden moeten gaan doen: drukken op die knop. Waar ligt dat aan? De eerste analyse die we kunnen maken is dat een product(detail)pagina niet perse een landingspagina hoeft te zijn. En dan hebben we dus meteen te maken met meerdere doelgroepen op die pagina, met meerder beslisstijlen, die meerdere aanleidingen hebben om de pagina te bekijken, die in verschillende koopfasen kunnen zitten en waar we dus ook op verschillend manieren informatie aan moeten verstrekken. En dan? Dan pakken we de snelgids "Effectieve productpagina’s schrijven" er bij! Met daarin 8 sterke conversie-elementen, die we op de juiste manier gaan invullen en in de juiste volgorde gaan toepassen in onze storytelling:

    - Aandacht & engagement
    - Call-to-action
    - Verdieping probleem
    - Vergelijken & positioneren
    - Unieke koopargumenten
    - Bewijslast
    - Call to action-variatie & -funneling
    - Hygiënefactoren

    In deze breakout sessie laat specialist en trainer lead-generatie en UX Eddy Boeve je zien hoe jij direct al effectievere product- of dienstenpagina’s kunt gaan schrijven, aan de hand van concrete praktijkvoorbeelden. Zodat de bezoekers wél gaan klikken. En dat willen we toch allemaal?

    Alle bezoekers aan de sessie krijgen na afloop een digitaal exemplaar van de snelgids.

    Speakers:
    Eddy Boeve200x200

    Eddy Boeve

  • 11:20 - 12:00
    Jan van der Spoel 200x200

    Jan van der Spoel - Contentstrategie met behulp van persona’s

    Mensen zeggen wat ze denken maar doen wat ze voelen; wat voelt jouw klant bij jouw bedrijf? Door gebruik te maken van inzichten uit de gedragspsychologie en neuromarketing heeft Jan van der Spoel een methode ontwikkeld om de relatie tussen een bedrijf en zijn klanten in kaart te brengen. En hoe beter je begrijpt wat er speelt bij je klant, hoe eenvoudiger het is om een contentstrategie op te zetten waarmee je daadwerkelijk klantgerichte content kan maken.

    Speakers:
    Jan van der Spoel 200x200

    Jan van der Spoel

  • 11:20 - 12:00
    Bo van Vliet 200x200
    Janneke Belt 200x200

    Janneke Belt & Bo van Vliet - Branded Content

    Het nieuws- en actualiteitenplatform hockey.nl is een uitgave van de KNHB. Het platform biedt ruimte aan de partners van de KNHB om zich te profileren met branded content. Deze partners willen niet alleen zichtbaarheid maar zoeken ook een verbinding met specifieke onderwerpen. De bezoekers van het platform willen relevante multimediale content. In deze sessie leer je van channelmanager Janneke Belt en KNHB communicatieadviseur Bo van Vliet hoe het redactieteam van Hockey.nl meerwaarde creëert voor beide doelgroepen.

    Speakers:
    Bo van Vliet 200x200

    Bo van Vliet

    Janneke Belt 200x200

    Janneke Belt

  • 11:20 - 12:00
    Milla van der Have 200x200

    Mila van der Have - Service journeys: op weg naar betere overheidsinformatie

    Ondernemersplein is een samenwerkingsverband van verschillende overheden met als doel ondernemers integraal antwoord te geven op hun vragen aan de overheid. De redactie van Ondernemersplein bestaat uit redacteuren van de betrokken overheden. Samen integreren en ontwikkelen ze de content. De vraag van de ondernemer staat daarbij centraal.

    Ondernemersplein wil deze content ook doorpubliceren naar de websites van haar partners, maar dat vraagt om een herijking van de contentformule en aanscherping van het contentformat. Leer in deze sessie van hoofdredacteur Mila van der Have hoe de redactie op basis van analyse van data, testen en het werken met service journeys haar bezoekers de juiste content presenteert.

    Speakers:
    Milla van der Have 200x200

    Milla van der Have

  • 11:20 - 12:00
    Paul Overmars 200x200

    Paul Overmars - Scrumepidemie bij Centraal Beheer

    Paul was teamlid van het allereerste scrumteam bij Centraal Beheer. Na de eerste zichtbare verbeteringen op de website en de energie die daar vanuit ging, is de organisatie aangestoken door het “scrumvirus”. Inmiddels zijn er bijna 20 scrumteams in meer dan 20 sprints bezig om de website compleet te vernieuwen. Door zijn eigen ontwikkeling van Online Content Specialist naar Scrum Master kent Paul zowel de inhoud als het proces rondom websitebeheer. In deze sessie neemt hij je mee in de successen én valkuilen van scrum voor een webredacteur en online afdeling.

    Speakers:
    Paul Overmars 200x200

    Paul Overmars

  • 11:20 - 12:00
    pelpina-trip-200x200

    Pelpina Trip - Videomarketing werkt!

    Video is de meest persoonlijke manier om te communiceren op internet. Zet een selfiestick voor je hoofd en ook jij kan vloggen...maar, hoe maak je duidelijke, krachtige video’s voor je bedrijf waarmee je echt resultaten behaalt? Hoe zet je video’s in op Facebook, YouTube, en Instagram en maak je van kijkers ook echt klanten?

    In deze sessie laat Video marketeer Pelpina Trip je de mogelijkheden van online video zien. Hoe maak je pakkende video’s voor je bedrijf? Wanneer zet je een video op YouTube, en wanneer op Facebook? En hoe maak je met weinig middelen een video die er professioneel uitziet? Pelpina geeft je handvaten om zelf aan de slag te gaan, en video een onderdeel te maken van je huidige contentmarketing-strategie. Een inspirerende, hands-on video sessie!

    Speakers:
    pelpina-trip-200x200

    Pelpina Trip

  • 11:20 - 12:00
    Koen Croese

    Koen Croese - Beeld, tekst, verhaal: lessen uit het EU-voorzitterschap

    Het Nederlandse EU-voorzitterschap gaf tijdens de 1e helft van 2016 aanleiding om de grenzen van de overheidscommunicatie op te zoeken. Beeld en tekst, vorm en inhoud werden op nieuwe manieren met elkaar verbonden. Wat deden we? En hoe nu verder? In deze presentatie geeft Koen Croese, eindredacteur EU-voorzitterschap van het ministerie van BZK je een terugblik met stof tot nadenken over de toekomst van webcommunicatie voor de overheid.

    Speakers:
    Koen Croese

    Koen Croese

  • 13:00 - 13:45
    Barbara Vos

    Barbara Vos - Storytelling magic

    Barbara Vos is storyteller, inspirator en ondernemer. Het is haar doel om bedrijven, uit welke branche dan ook, te leren waarom ze hun eigen verhalen moeten vertellen en delen met de wereld. ‘Toen ik 24 was speelde ik de hoofdrol in ‘De goede mens van Sezuan’, van Bertold Brecht. De regisseur vroeg mij om mijn eigen angsten, vragen, onzekerheden, worstelingen, verlangens, dromen en doelen te integreren in de voorstelling. A life changing moment. Het was de eerste keer dat ik aan den lijve ondervond hoe inspirerend en verbindend kwetsbare, echte en persoonlijke verhalen zijn. En wat voor impact ze hebben op anderen.’ Nu, dik twintig jaar later, vertelt ze bedrijven en ondernemers over de kracht van authenticiteit, kwetsbaarheid en openheid. Over de kans die er ligt om deze verhalen te vertellen en te delen. En wat deze verhalen voor een bedrijf kunnen betekenen. Want wie mensen weet te raken in hun hart, krijgt fans, bouwt duurzame relaties en wint de wereld. Ook zakelijk! Tijdens deze breakout-sessie laat ze zien hoe je door het vertellen van authentieke verhalen kan zorgen voor een movement, zowel binnen als buiten je organisatie.

    Speakers:
    Barbara Vos

    Barbara Vos

  • 13:00 - 13:45
    denise-van-iersel-200x200

    Denise van Iersel - People are Content

    Denise krijgt er energie van om mensen en organisaties te helpen. Om ze te zien groeien en hun expert-rol te pakken. Om verhalen te maken die het waard zijn om te delen: inzichtelijke content, waarmee je aantoont dat je de markt en de uitdagingen van je klant kent. Mens en organisatie hebben elkaar hierin nodig. Zo simpel is het. En dat is dan ook precies wat ze je gaat laten zien in haar sessie over PostNL.

    Speakers:
    denise-van-iersel-200x200

    Denise van Iersel

  • 13:00 - 13:45
    Janneke Belt 200x200

    Janneke Belt - Publiekscommunicatie:
    ingewikkelde onderwerpen begrijpelijk gepresenteerd

    Iedereen die communicatie-uitingen verzorgt voor kennisrijke organisaties, komt vroeg of laat in discussie met een inhoudsexpert. Zijn/haar onderwerp is namelijk heel erg belangrijk en er mag geen komma wijzigen in de webtekst: 'want dit begrijpt onze doelgroep wel'. Prima hoor, maar elke doelgroep is gebaat bij een goed geformuleerde, lekker leesbare tekst. En als je teksten schrijft voor een grote, diverse doelgroep geldt dat in het kwadraat. Hoe je dat doet? In deze sessie geeft Janneke Belt je schrijf- én discussietips.

    Speakers:
    Janneke Belt 200x200

    Janneke Belt

  • 13:00 - 13:45
    Lenneart Stuij

    Lennaert Stuij - Gewoon Goede Content

    Fantastisch natuurlijk, al die mogelijkheden om met content je bezoekers te betoveren en mensen naar je website of social channels te lokken. Prachtige klantgerichte, verleidende, empatische, viral content bedoeld om de “engagement” met klanten te vergroten en te zorgen dat ze uiteindelijk op een koop- of abonneerknop drukken.

    Maar hoe zorg je dat al die content van consistent goede kwaliteit is en niet veroudert? Dat die pagina’s iets dieper in de sitestructuur ook goed zijn? Lennaert Stuij laat je in deze sessie zien wat de oorzaken zijn van slechte content en geeft tips om gewoon goede content te maken.

    Speakers:
    Lenneart Stuij

    Lennaert Stuij

  • 13:00 - 13:45
    nickvanderlinden

    Nick van der Linde - Bots vs. Content managers
    Over de toenemende impact van AI

    Nu de eerste zelfrijdende auto’s een feit zijn, chatbots hier en daar de rol van mensen overnemen en je vliegtickets kunt boeken in gesprek met je Amazon Echo, lijkt de grote doorbraak van artificial intelligence (AI) eindelijk nabij.

    De vragen die dit oproept: welke impact heeft dat op ons vakgebied? Wat is de rol van content managers, marketeers en user experience designers in een wereld waarin algoritmes steeds meer belangrijke beslissingen nemen?

    Deze presentatie brengt je up-to-date met de laatste ontwikkelingen rondom AI, laat je allerlei inspirerende (en tenenkrommende) voorbeelden zien, en vertelt hoe je vandaag al gebruik kunt maken van AI voor het ontwikkelen van “slimmere” digitale producten en diensten.

    Speakers:
    nickvanderlinden

    Nick van der Linde

  • 13:00 - 13:45
    pelpina-trip-200x200

    Pelpina Trip - Videomarketing werkt!

    Video is de meest persoonlijke manier om te communiceren op internet. Zet een selfiestick voor je hoofd en ook jij kan vloggen...maar, hoe maak je duidelijke, krachtige video’s voor je bedrijf waarmee je echt resultaten behaalt? Hoe zet je video’s in op Facebook, YouTube, en Instagram en maak je van kijkers ook echt klanten?

    In deze sessie laat Pelpina je de mogelijkheden van online video zien. Hoe maak je pakkende video’s voor je bedrijf? Wanneer zet je een video op YouTube, en wanneer op Facebook? En hoe maak je met weinig middelen een video die er professioneel uitziet? Pelpina geeft je handvaten om zelf aan de slag te gaan, en video een onderdeel te maken van je huidige contentmarketing-strategie. Een inspirerende, hands-on video sessie!

    Speakers:
    pelpina-trip-200x200

    Pelpina Trip

  • 13:00 - 13:45
    Jade Meijvogel

    Jade Meijvogel - Tone of Voice en Verbal design bij KLM en AIR FRANCE

    C’est le ton qui fait la copy

    Hoe je praat zegt veel over wie je bent en het beïnvloedt hoe je overkomt op anderen. Dat geldt voor mensen, maar ook voor bedrijven. Er wordt vaak gezegd dat het belangrijk is om als organisatie te spreken met één stem, maar hoe doe je dat als je vertegenwoordigd wordt door meerdere personen, vanuit meerdere afdelingen, via meerdere touchpoints? Nou ehm - niet, vinden ze bij KLM. Want one size fits nobody.

    In deze breakout sessie vertelt Jade Meijvogel, copywriter bij KLM Digital, over:
    • Het ontwikkelen en uitrollen van een nieuwe tone of voice.
    • Hoe je een tone of voice meetbaar maakt.
    • Hoe “het blauwe pakje” zelfs gedragen kan worden door persona’s.
    • Waarom dat blauwe pakje dan wel in verschillende maten moet komen.
    • Waarom copywriters bij KLM en AIR FRANCE liever verbal designers willen worden.

    Speakers:
    Jade Meijvogel

    Jade Meijvogel

  • 13:50 - 14:35
    Danny van Steijn
    Firoza Ilahi

    Firoza Ilahi & Danny van Steijn - De bucketlist van de contentspecialist

    In deze sessie geven Firoza Ilahi en Danny van Steijn, beide consultant Detachering bij Entopic, je inzicht in de continu veranderende arbeidsmarkt van online content professionals. Zij leren je welke competenties en vaardigheden tegenwoordig gevraagd worden. Maar ze vertellen je ook hoe jij jezelf door middel van 'personal branding' beter kan positioneren

    Speakers:
    Danny van Steijn

    Danny van Steijn

    Firoza Ilahi

    Firoza Ilahi

  • 13:50 - 14:35
    peter-minkjan200x200

    Peter Minkjan - Het geheim van succesvolle Facebook Marketing anno 2016

    Facebook en andere social media blijven veranderen, maar ze worden ook onderdeel van een volwassen bedrijfstak. Een paar jaar geleden zaten we nog massaal op Hyves en was Facebook slechts een Amerikaans fenomeen voor tieners. Maar anno 2016 worden er ook in Nederland serieuze mediabudgetten gereserveerd voor Facebookcampagnes en zijn veel specialisten er full time mee bezig. Deze veranderingen zijn een uitdaging voor iedere organisatie en contentmarketeer die actief is op Facebook en roepen ook veel vragen op: hoe haal je tegenwoordig het beste resultaat? Wat zijn de laatste ontwikkelingen en succesvolle (content)strategieën? Hoe zorg je er voor dat jouw content organisch bereik blijft scoren? En wat zijn slimme manieren om ook met een beperkt advertentiebudget resultaten te halen?

    In zijn presentatie geeft Facebook expert Peter Minkjan antwoord op deze vragen aan de hand van inspirerende voorbeelden en geeft hij aan hoe contentmarketeers Facebook het beste kunnen inzetten in 2016 én 2017.

    Speakers:
    peter-minkjan200x200

    Peter Minkjan

  • 13:50 - 14:35
    Vincent Mirck

    Vincent Mirck - Help, de directeur wil weer een filmpje!
    Op naar content die RAAK is

    In een bedrijf spelen vele krachten die de creativiteit en de doeltreffendheid van de communicatie nogal eens in de weg zitten. Business Editor Vincent Mirck van Ziggo legt je in deze sessie uit hoe je als redacteur het beste met deze uitdagingen kan omgaan. En: hoe je ervoor zorgt dat jij je doel toch bereikt... en jouw content regelrecht 'raak' is.

    Speakers:
    Vincent Mirck

    Vincent Mirck

  • 13:50 - 14:35
    everlyn-liu-200x200

    Everlyn Liu - SNAPS! Content anno 2016

    Snapchat is met ruim 1 mln gebruikers in Nederland een platform dat niet kan missen in je social media strategie. De meeste gebruikers zijn jonge millennials die het platform dagelijks gebruiken. Maar wat maakt Snapchat nou zo leuk?

    Snapcontent (korte videos) is een bewezen succes. Daarom werd Instagram Stories, eenzelfde soort content feed, geïntroduceerd. Ook ziet het ernaar uit dat Facebook Messenger en WhatsApp dezelfde functies gaan integreren die Snapchat biedt. Deze ontwikkelingen leiden naar content anno 2016. Hoe ziet dit eruit en hoe zet je de platforms in? Tijdens deze sessie legt Snapchat en Live Stream expert Everlyn Liu uit waarom millennials Instagram toch anders vinden dan Snapchat én hoe je als merk met name Snapchat kunt inzetten om de jonge doelgroep te bereiken.

    Speakers:
    everlyn-liu-200x200

    Everlyn Liu

  • 13:50 - 14:35
    lydia-van-den-brink200x200

    Lydia van den Brink - 7 tips voor effectief communitymanagement:
    Social media bij de Hartstichting

    De engagement op de social media kanalen van de Hartstichting is erg hoog. Bij elke update op social media komen tientallen tot honderden reacties binnen. Op Dress Red Day (de dag waarop mensen rood dragen om de awareness voor hart- en vaatziekten bij vrouwen te verhogen) komen duizenden reacties binnen op één dag. In september komen net zoveel reacties binnen als in juni, juli en augustus bij elkaar.

    De Hartstichting heeft een betrokken en meelevende achterban. Ervaringsverhalen van patiënten spelen een grote rol. Via Facebook delen veel mensen hun persoonlijke verhaal in de reacties. Op elk ervaringsverhaal, maar ook op vragen over bijvoorbeeld donateurschap, reageren wij persoonlijk. Dit betekent nogal wat voor de interne organisatie, dus ik deel in deze sessie hoe we dat organiseren om alle vragen en reacties te beantwoorden. Social media managen bij een goed doel is nooit saai. Dagelijks content maken, reageren op tientallen vragen en doormeten en optimaliseren. Met campagnes maak je een grote impact. In deze sessie krijg je tips en adviezen hoe je content- en communitymanagement effectief organiseert.

    Speakers:
    lydia-van-den-brink200x200

    Lydia van den Brink

  • 13:50 - 14:35
    Walter Kraus

    Walter Kraus - Data driven adverteren via bol.com

    In deze sessie zal Walter Kraus, Director Marketing en Media Services van bol.com laten zien hoe de online retailer big data gebruikt voor content, marketing en adverteren. Ook gaat hij in op het gebruik van content platformen in de nieuwe etalages van bol.com.

    Speakers:
    Walter Kraus

    Walter Kraus

  • 15:00 - 15:45
    dave-trott-200x200

    Dave Trott - Simple is Clever. Complicated is Stupid’

    Volgens Dave Trott zijn we door alle multimediale middelen en mogelijkheden van de laatste jaren 'hypnotized by complexity'. En dit gaat ten koste van de effectiviteit van onze inspanningen. Ongeveer 90% van alle wervende content wordt niet gezien of gelezen. En 7% wordt zelfs als negatief ervaren. Dit komt vooral omdat veel te veel bezig zijn met de productie van content en campagnes. We denken niet na en we stoppen veel te weinig creativiteit in ons werk. In deze keynote zul je geen Powerpoint zien maar een spreker die live schetst(!) waar we naar toe moeten als content professional.

    Speakers:
    dave-trott-200x200

    Dave Trott

  • 15:45 - 16:30
    Tony Bosma 200x200

    Tony Bosma - Een kritische blik op de wereld van vandaag en uitdaging van morgen

    In een multimediale presentatie gaat Tony Bosma in op de trends in marketing en media en de toekomst van technologie. Een blik op de wereld van vandaag en de uitdagingen van morgen. Wat betekenen een snel veranderende maatschappij voor de toekomst van media, marketing en content. Een kritische, inspirerende en prikkelende sessie die oproept tot anders denken en doen. Let op: na deze sessie kijk je op een andere manier naar je werk!


    In English:
    Content remains a fundamental challenge for all of our organizations. Instead of talking about "what's next", let's talk about what's needed, today. Find out what questions every company should ask before committing budget to new content marketing and management programs. Smarter questions about content lead to better content decisions!

    Speakers:
    Tony Bosma 200x200

    Tony Bosma